Allmänna Villkor

Dessa allmänna villkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Du”) gör en beställning via www.beautybee.se. Avtalet ingås mellan dig och Surricos AB, organisationsnummer 556817-2786 (”DB”). Utförliga kontaktuppgifter och mer information om DB finns tillgängliga på vår hemsida. Villkoren gäller enbart för konsumenter som genomför beställningar via beautybee.se. Genom att göra en beställning godkänner du dessa villkor.


Leverans

  • Efter att du har lagt din beställning skickas en bekräftelse till den e-postadress du angett.
  • Leveranser skickas vanligtvis inom 24 timmar.
  • Beställningar som görs före kl. 15:00 på vardagar skickas samma dag. För beställningar som läggs under kvällar eller helger sker leveranshantering nästa vardag.
  • Vid försening har du rätt att häva köpet utan kostnad om ingen ny leveranstidpunkt godkänns.

Outlösta Paket

Outlösta paket debiteras med 250 kr. För att returnera en vara måste den först hämtas ut från utlämningsstället.

Kontroll av Leverans

Vid mottagandet av ditt paket ska du kontrollera att varan är oskadd. Vid eventuella problem med produkten eller leveransen ska du omgående kontakta oss via e-post på support@beautybee.se. Om skador på kartongen upptäcks vid utlämningsstället ska detta rapporteras direkt.


Prispolicy

  • Samtliga priser inkluderar moms (25 %).
  • Prisändringar kan ske vid omständigheter utanför vår kontroll, exempelvis ändrad moms.
  • Vid eventuella tryckfel förbehåller sig Beautybee rätten att korrigera dessa och informera dig om förändringar. Du har då rätt att ändra eller avbryta din beställning.

Betalning

I samarbete med Svea erbjuder vi:

  • Fakturabetalning (14 dagars betalningsfrist).
  • Delbetalning.
  • Kontokortsbetalning.
  • Direktbetalning.

För fullständiga villkor om Sveas betalsätt, vänligen besök deras hemsida.

Företagsfaktura

Vid betalning med företagsfaktura sker en sedvanlig kreditprövning. Fakturor har en betalningsfrist på 30 dagar, och vid dröjsmål tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta (2 % per månad). Fakturor överlåts till Svea Bank AB, som även hanterar personuppgifter enligt GDPR.


Reklamation

Reklamation av felaktiga varor kan göras inom tre år från mottagandet. Anmälan bör ske så snart som möjligt via support@beautybee.se. Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnader. Om reklamationen inte godkänns debiteras undersöknings- och fraktkostnader.


Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan, enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Undantag gäller för:

  • Varor med personlig anpassning.
  • Hygienprodukter med bruten försegling.

För att utöva ångerrätten, skicka ett meddelande till support@beautybee.se och ange namn, adress, ordernummer och relevant information. Returer ska skickas inom 14 dagar i originalskick och förpackning. Beautybee återbetalar beloppet inom 30 dagar efter mottagandet av varan.


Information om Cookies

Beautybee använder sessioncookies för att spara information om varor i din varukorg. Dessa cookies innehåller ingen personlig information och försvinner när webbläsaren stängs.

Loading...